Handelsbetingelser

Spiritusklubbens handelsbetingelser

 

 

 

 

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for (herefter benævnt  for privatkunder og firmaer, herunder institutioner. 

 er ejet af: Spiritusklubben

info@spiritusklubben.dk 
CVR: 40844066

Etableret: 2019

1. Køb hos Spiritusklubben

Levering sker til de enhver tid gældende priser for pakke forsendelser. Forsendelser i Danmark koster kun fra 49 kr til 79 kr., men bestiller du for over 300 kr., er der fri fragt. Leveringen foregår med Post Danmark,eller lign og leveringstiden er normalt 1-2 hverdage. Too see all our freight rates outside Denmark, please click here.

2. Priser og kontrakter

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Alle aftaler indgås på dansk. Priserne er dagspriser incl. danske punktafgifter. Ved bestilling til Sverige skal køber selv afregne told og afgifter iht. lokale regler. Ved leveringer til lande udenfor EU betales ikke dansk moms på 25% / Deliveries outside EU will not include 25% Danish VAT.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail til info@spiritusklubben.dkmed mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling skal ske inden kl. 12:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Har du bestilt varen efter kl. 15.00, skal afbestilling ske inden kl. 12.00 den efterfølgende hverdag.

5. Ordrebekræftelse og faktura

Spiritusklubben opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, bedes du sende en mail til info@spiritusklubben.dk
 

6. Betaling
De mulige betalingsmåder er:
MobilePay

Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
American Express

Efter aftale (kun erhverv)

Der tages ikke gebyr ved betaling på Spiritusklubben.dk.  Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Spiritusklubben.dk(undtagelsesvis hæves pengene dog straks ved varer, der kræver forudbestilling, samt ved køb af billetter til romsmagning og lign.). Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

7. Fortrydelsesret og bytte af vare

Fuld returret ved køb i netbutikken (ej i den fysiske butik). Fortryder du dit online køb, giver  fuld returret bortset fra køb af billetter til romsmagninger og lign. Varen skal dog returneres i væsentlig samme stand og mængde (se også punkt 11 omkring forsvarlig returnering). Fortrydelsen skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden, og kunden har herefter 14 dage yderligere til at returnere varen. Ved køb af spiritus i flasker, er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. Åbner du en flaske er den ikke i væsentlig samme stand længere, og du vil ikke kunne fortryde købet. Varer der returneres, skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for 

Varen sendes til:

Spiritusklubben.dk

Kronprinsensgade 87

6700 Esbjerg

 

 

 

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Spiritusklubben.dk . Ved returhandel tilbagebetales varebeløbet (ej fragt) via konto til kunden indenfor 14 dage. Du kan også bytte til anden vare, og her er proceduren den samme: send retur og vedlæg seddel, der fortæller, hvad du ønsker i stedet. Ifm. julehandel forlænges 14 dages fristen, så varer kan returneres eller byttes indtil den 10. januar. Man skal ved bestilling af julegaver huske at skrive “julegave” under feltet med kommentarer, når man går til kassen, så  kan se, at bestillingen er ment som en julegave med forlænget retur- og byttefrist.

8. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du skrive en mail til Spiritusklubben.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, erstattes/repareres denne vederlagsfrit. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.  kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af  måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende dette. 

Varen mærkes “reklamationer” og sendes til:

 

 

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles  inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til ‘sudgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af 

10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til , hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden.  forbeholder sig retten til at opkræve forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til  skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder.  anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler , at De retter henvendelse til .

13. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.  forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

14. Regler for gavekort

Gavekortet er gyldigt i 3 år. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet. Gavekortet kan kun anvendes i netbutikken og ikke i den fysiske butik. En eventuel restværdi af gavekortet kan forlanges udbetalt indtil senest 1 år efter gavekortets udløb.

Der henvises i øvrigt til betingelserne for Gavekort på Forbrugerombudsmandens hjemmeside

15. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse imod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte, har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til:.. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

15. Cookies

På  anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser. Du kan læse flere detaljer om vores Cookies ved at klikke på dette link.

16. Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på  hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere

  •  
  •  
  •  
  •  

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 


 

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.